24 Sept 2010

London College of Fashion

Nu ik in 5VWO zit, wordt het tijd dat ik ga nadenken over wat ik wil doen na school. Nou moet ik eerlijk zeggen: Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wat ik níét wil, en heel erg ongeveer wat ik wel wil. Ik wil het allerliefst in het buitenland studeren, bijvoorbeeld in Engeland. Ook zou ik heel graag iets met mode willen doen, gecombineerd met journalistiek, management, of fotografie. Maar, daarnaast lijkt criminologie me ook ontzettend interessant. Ik moet dus een keuze maken, maar dat vind ik echt heel erg moeilijk!
Toen ik gisteren even aan het rondkijken was op internet, op zoek naar opleidingen en universiteiten die me leuk leken, kwam ik terug op de site van de University of the Arts London. Een grote universiteit in Londen, waar je alles kan doen wat met kunst te maken heeft. De universiteit heeft ook een speciale afdeling: London College of Fashion. Hier kan je leren hoe je schoenen ontwerpt, hoe je kleren maakt, maar er zijn ook opleidingen in modejournalistiek en modemanagement. Leuk detail: Aan London College of Fashion zijn niet de minsten afgestudeerd, onder de geslaagden vallen onder andere Jimmy Choo en Stella McCartney.
Dit is voor mij echt de perfectie studie. In Londen, met mode, maar toch ook met journalistiek/management. Ik hoop zo erg dat ik hier ooit naartoe zal kunnen. Heeft een van jullie misschien verhalen gehoord of ervaringen met deze universiteit? Of weten jullie nog andere leuke opleidingen in het kader van mode? Please, let me know!

No comments:

Post a Comment