7 May 2010

Style icon: Alexa Chung

In Style Icon gaan we kijken naar de stijl van een bepaald persoon. Wat heeft hij of zij aan, waarom is het zo bijzonder, en wat is zijn of haar stijl? Een fashion icon kan iedereen zijn, maar om een style icon te zijn, heb je stijl nodig. Vandaag: Alexa Chung. Alexa Chung was al beroemd met haar tv-carrière bij onder andere MTV, maar sinds 2007 wordt ze steeds meer opgemerkt door de media om haar stijl. Ze staat regelmatig op de Best Dressed-list en in december 2009 stond ze zelfs op de Vogue's Style list. Nog een leuk detail: Mulberry heeft een tas naar haar genoemd, de ''Alexa''. Dat doet ze goed! Samen met vriendje Alex Turnder, leadsinger van de Arctic Monkeys, in Glastonbury. Met een leren jasje, breton shirt en een spijkershortje, zit je natuurlijk altijd goed. Maar wat deze outfit net wat specialer maakt, is het feit dat het een tailleshortje is, dat maakt het net wat bijzonderder. En om het helemaal fashion-proof te maken, combineert Alexa dit met op regenlaarzen lijkende zwarte laarzen en hoge, zwarte kousen. Een grote trend, maar niet voor iedereen weggelegd, je moet oppassen hoe je ze combineert. Maar natuurlijk doet Alexa dat hartstikke goed. Deze blazer vind ik echt prachtig. De juiste kleur, het juiste model en de juiste knopen. Het staat haar ook heel mooi. Gecombineerd met een panty, een witte zonnebril en een apart tasje vind ik deze look erg leuk. Dit vind ik echt een leuke zomerlook. Simpel maar toch stylish. Het zachtgele jurkje past mooi bij het vestje, en de espadrilles zijn geweldig. Oh, en check de zonnebril! Hier kan ik maar een ding over zeggen: ik ben jaloers. De jas, de tas, het jurkje, het vestje, alles klopt en het is prachtig. Ik denk dat ik er zelf andere schoenen bij had gedaan, maar het hele plaatje is echt stunning. En die tas! Hier zien we hetzelfde leren jasje en dezelfde laarzen als op de eerste foto, maar deze keer met een apart jurkje. Het jurkje heeft een hele mooie aztec-print, met mooie kleuren. Urban femixt met indie; ik vind het heel mooi!

No comments:

Post a Comment