7 May 2010

Kopenhagen, love on first sight

Het zeemeerminnetje, smorrebrod, stylish people, mooie winkels, mooie gebouwen en ontzettend veel design, het was er allemaal. Waar heb ik het over? Kopenhagen! In de meivakantie ging ik dan eindelijk een keer met mijn moeder naar deze geweldige stad. Ik wou er altijd al eens heen, ik hoorde en las er zoveel over. Dat het een mooie stad was, dat het een upcoming city was, dat alle fashionable mensen hier rondlopen, etc. En nu kon ik het dan eindelijk met eigen ogen zien. En ja, het is allemaal waar. Stroget, het langste voetgangers(winkel)gebied van Europa, met geweldige winkels en veel variatie. Ik zag bijvoorbeeld een Chanel winkel naast een H&M. Toen we aankwamen zijn we eerst naar ons hotel geweest om in te checken. Daarna gingen we even rondlopen in de stad. Ik kon mijn ogen niet geloven, wat mooi! Wat een geweldige winkels! Wat een stylishe mensen! Echt, het fashionwalhalla van Europa. De dag erna zijn we pas echt gaan shoppen, aangezien we best laat aankwamen, zo rond 5 uur. En de winkels gaan in Denemarken op zaterdag al om 15.00 uur dicht. We kwamen onder andere langs Urban Outfitters, Topshop, Message (een winkel met allemaal deense merken)en langs een prachtig warenhuis genaamd Illum, waar ze een glazen lift aan de buitenkant van het gebouw hebben: als je daarin gaat, heb je een prachtig uitzicht. Ik zal nog een update maken over wat ik heb gekocht! Dit is een fontein die midden op het plein staat. Op dit drukke plein heb je heel veel terrasjes, die dan ook overvol waren omdat het zulk prachtig weer was. Dit is een normale straat in Kopenhagen. Zou je niet willen dat het je huis was? Alle gebouwen waren zo, er waren nauwelijks gewone huizen zoals bij ons in Nederland, met een rood dakpannendak. En als ze er wel waren, waren ze opgedeeld in appartementen. Dat is wel even wennen! Hier zie je nog een stukje van de Stroget, en een stukje van de Illum. Jammer genoeg staat de glazen lift er niet op, die was om de hoek (kun je nagaan hoe groot dat warenhuis was!) Ik ben echt verliefd geworden op deze stad. Als je een paar daagjes weg wilt en weer eens wat anders wilt dan Londen of Parijs, zou ik absoluut naar Kopenhagen gaan. Het is origineel en echt ontzettend leuk!

No comments:

Post a Comment